söndag 14 februari 2016

Drömde om Avgående Maken.

Han hoppade på kryckor med gipsat ben. Blicken var fokuserad, till och med lugn. Och han pratade klart och tydligt.
"-Jag är trasig, jag vet det nu."

Nu tänker jag att min dröm bekräftar mitt känsloläge gällande skilsmässan. Jag har knutit ihop trådarna, har skapat mig en förklaring och för mig innebär det att jag är på väg framåt på en ny stig.

Drömmen betyder inte att jag hyser några förhoppningar om ett samtal med honom. Han kommer aldrig att säga de orden. Det är jag som säger dom till mig själv.

4 kommentarer:

  1. Ibland är det så, man får säga det till sig själv ❤️️ Kram, du är på väg!

    SvaraRadera
  2. Bättre att säga det själv ;) Jobbigt är det iaf, att vara där du är nu, det tar ett tag att hitta sig själv igen.

    SvaraRadera
  3. Klok o bra tolkning.
    Carina

    SvaraRadera