fredag 29 januari 2016

Toppar, dalar och fnissiga konversationer

Gårdagens highs and lows.
Höjdpunkter:
+ Nya bloggen får en massa trevliga hejarop! Tack finingar!
+ Bakbromsen på min cykel gick sönder härom dagen. Killen på cykelverkstaden fixade till bromsvajern på exakt 37 sekunder gratis. OK, borde nog ha klarat av det själv?
+ Ännu ett lustfyllt yogapass!
+ Chattade hela fredagkvällen med Han som var min första kärlek. Mysigt, fnissigt och väldigt rart!
+ Min fina Karolina och hennes familj bjöd in sig på borrmaskins-lunch. Det innebär att de kommer hit i dag lördag och hjälper mig med några praktiska fixande, och jag får bjuda dom på lunch. Bra deal!
Lågvattenmärken:
- Kallelse till vårdcentralen för läkarbesök inför träff med Försäkringskassan. Har visst fått byta läkare, tråkigt nog till den enda läkaren som har bemött mig med trist attityd. Så det känns ju inte särskilt tryggt inför att min arbetsförmåga ska utredas. Och nu påminner vi oss att jag vill ju absolut HA en arbetsförmåga, men utredning skrämmer mig. Nu när jag är ensam kan jag ju inte krascha...
- Lämnade in förrådsnyckeln till hyresvärden. Äntligen kunde jag få avsluta denna sega surdeg, men inte smärtfritt det heller. De tyckte att vi hade kvitterat ut fler nycklar, kvittensen var dock något otydlig. Jag var tvungen att messa frågan till Avgående Maken, men han hade samma uppfattning. Så fortsättning följer på måndag. Håll tummarna,  vill verkligen inte bekosta ett låsbyte.
Highs and lows, undrar vad denna lördag mer ska bjuda på?

Googlar "highs and lows" och det dyker upp flera bilder på tatueringar med de här symbolerna. Lär mig att betydelsen lyder " God is greater than the highs and the loss". 

Lördagen börjar alltså med lite nya kunskap, och jag kan nu fundera på en tattuering?

4 kommentarer:

  1. Härligt att se mer på pluslistan än på minuslistan! Fräck tatuering!!
    Hoppas du kan byta läkare igen?!
    Kram

    SvaraRadera
  2. När man kan be andra om hjälp så får man ju passa på! Det är jättebra att "kunna själv" men risk finns att man får svårt att ta emot hjälp till sist. Man är envis och stolt!
    Yoga ser intressant ut, har dock aldrig vågat ge mej på det!
    Snygg blogg!

    SvaraRadera
  3. Jag dom inte är överdrivet förtjust i tatueringar gillade den här! Och nya bloggen är fin!

    SvaraRadera