lördag 13 februari 2016

Vi krockar idag, Huvudvärken och jag.

Solen skiner, SMHI säger -1 C och snön gnistrar. Jag kan riktigt känna hur frisk luften är där ute. 

Anna vill gå ut på en lång promenad.
Huvudvärken vill dra ner persiennerna och skydda sig från solen som gör ont.


Det är nu som frustrationen växer, min Kroniska Spänningshuvudvärk hindrar mig från att göra det jag vill . Sinnesro, kaffe och mjuka andetag. Det är nu jag måste acceptera det jag inte kan förändra, hitta modet att inte låta frustrationen bygga irritation som leder till en kamp, och förstå att där finns en skillnad och det är den som leder mig framåt.

Vi krockar idag, Huvudvärken och jag.

2 kommentarer:

  1. Me myself and I krockar oxå idag......
    Krya på dig ♥

    SvaraRadera
  2. Trist. Du får trösta dig med att det kommer många fler soliga dagar framöver då huvudvärken och du förhoppningsvis är överens. Går du på massage för spänningarna?
    Carina

    SvaraRadera