fredag 5 februari 2016

Tjejhelg comming up!

Denna helg får vi besök av min kusin Åsa, som även är gudmor till min yngsta.

Under åren med barnens far som umgicks vi en hel del med Åsa och hennes härliga familj. Efter skilsmässan rann det ut i sanden, och under åren med Avgående Maken fanns inget utrymme på något märkligt vis. Han gillade inte att få besök, och för den delen, så gillade han inte heller att besöka folk... Tjurgubbe...

Så nu fortsätter jag att plocka tillbaka bitar i mitt liv som jag har saknat, och kusin Åsa och hennes familj är en viktig bit!

Dagens agenda:
Fuskstäda
Handla mat
Förbereda kvällens laxgryta med räkor, chili och koriander.

Och i kylen står en flaska vin. Så nu håller vi tummarna att mina smaklökar har processat Elefanten färdigt så att jag kan njuta av mitt favoritvin...
Tjejhelg comming up!

2 kommentarer:

  1. Låter perfekt! och jag gillar det där med att fuskstäda, låter som något för mig :p

    SvaraRadera
  2. Innan besök ska man antingen inte städa alls eller fuskstäda. Har man riktigt roligt blir det ju ändå stökigt igen. :-)

    Hoppas du får en härlig tjejhelg.

    SvaraRadera