tisdag 2 februari 2016

Japp, det är jag det!

Tisdag förmiddag och jag sitter på vårdcentralen och väntar på Rehabsamordnaren. Vi ska prata om att jag vill ha en annan läkare.

"- Hej, är det du som är Anna Lundqvist?"
"- Va? Står det så i ert datasystem?"
"- Ja, men härom dagen stod det Fransson, har du bytt namn??"

Sen var jag inte så avigt inställd till den anvisade läkaren i alla fall...
Vi hade ett bra samtal och lysande på varandras argument. Det är verkligen en svårknäckt nöt med tillgången på läkare. Jag får helt enkelt vara ännu mer förberedd än vanligt, dvs superförberedd! Osynliga sjukdomar blir lätt ett tyckande om alla symptom. Min dimsyn till exempel, beror inte på att jag behöver nya glasögon, det är både ett symptom från Fibromyalgin och en biverkning från den medicin jag tar mot just fibro-smärtan.

Efter trevlig lunchdate med goa Realisten, cyklar jag till Apoteket för att hämta ut medicin. På klisterlappen de sätter på burken står det: " Anna Lundqvist".
Så härlig känsla!

Alltså denna tisdag blev verkligen en fantastiskt skön dag. Hela kroppen är uppfylld av  frihet och en svårförklarad självklarhet. Trodde inte att det skulle betyda så här mycket?

Så, japp...  Anna Lundqvist,  det är jag det!

4 kommentarer:

  1. God morgon Anna Lundqvist! Hoppas onsdagen blir minst lika bra!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Grattis till att vara dig själv igen!

    SvaraRadera
  3. Grattis Lundqvist! ;)
    Carina

    SvaraRadera