onsdag 10 februari 2016

Bankkontot gråter...

Yngsta dotterns sängram gick sönder. Kanske går den att laga, men jag fixar det inte själv.
Kostnad: okänd.
Klockan 12:00 sitter jag hos Carina min frisör, för operation "rädda kaluffsen". Min hemmafärgning gick ju inte så bra... Kallar mig för Kalles Kaviar, tidig påskkyckling eller en medelålders minion...
Kostnad: en tusenlapp?
Nästa helg ska vi åka till Lidköping för dop. Hyrbil är planerad, tåg funkar inte.
Kostnad: ca 1300 kr med superbra pris på hyrbil och bensin?
Hade ju tänkt att köpa den där uppblåsbara madrassen hos Clas, min Försäkringskasse-finasierade plånbok räcker ju inte till allt liksom?
Kostnad:  599 kr
Och brist-på-pengar-tankar gör mig deppig, trist och trött.  Och bankkontot gråter.
Tur att jag får så trevliga samtal från Första Kärleken varje kväll...

5 kommentarer:

  1. Brist-på-pengar-tankar är skit!!!
    Kram ♥

    SvaraRadera
  2. Usch ja, de tankarna upptar alldeles för mycket plats! Hoppas håret blev bra iaf! Och den där mannen låter ju spännande!

    SvaraRadera
  3. Mycket energikrävande. Det värsta tycker jag är för egen del att min kropp inte fixar nån övertid eller extraknäck pga funktionsnedsättning. Bara att sitta kvar på ett sjunkande skepp känns det som.
    Hoppas att resan blir trevlig och njut av samtalen! Att känna sig uppskattad är fantastiskt!

    SvaraRadera
  4. Jag har tänkt på ditt hår! Jag har ju som jag skrev på FB varit i samma situation några gånger. Även döttrarna. Du må tro det har varit mycket gråt hos oss... Jag själv förbannar bara mig själv och försöker reda ut det, skulle kunna raka av håret i nödfall. Men döttrarna.. Ojojoj.
    Pengabrist känner jag också igen. Jobbade bara 60% när jag blev sjukskriven, sedemera sjukersättning+jobb 25%. Det blir inte många kronor i plånboken. Nu har jag min man, men han har fått sänkt lön och dessutom gått från skift till dagtid (tack och lov för det ändå)så det går inte att göra för stora utsvävningar. Men man vänjer sig vid allt. Hoppas ditt frisörbeök blir billigare än du tänker iaf och att sängramen är lagningsbar!
    Samtalet väger väl upp en del? Njut av det!

    SvaraRadera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera